“In fact, critics only notice what is old the Tá na Rua group on newspapers
Abstract
This article aims at contributing to studies that look for convergences between history and theater based on readings and reflection on the way the play Dar não dói, o que dói é resistir, by the theatrical group Tá na Rua, was read by newspapers, which points to how this production was greeted when it was staged. We intend to pick up memories of the show and the group built by a particular kind of audience who left behind evidence of the history of Tá na Rua. At the same time, we enquire what is the place of street theater in newspapers and in the history of Brazilian theater.
Keywords: history; theater; Tá na Rua.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.