Theater training in the interior of São Paulo, according to Humberto Sinibaldi Neto: a history of FIT, the São José do Rio Preto International Theater Festival (1969-2016)
DOI:
https://doi.org/10.14393/0gng8q37Keywords:
amateur theater, theater direction, cultural lifeAbstract
This interview was developed as an offshoot of historical studies on the growth of cultural life and printed matter in northwestern São Paulo throughout the 20th century. The character interviewed here is theater director and actor Humberto Sinibaldi Neto, born on November 10, 1939, who, together with fellow director and actor José Eduardo Vendramini and journalist and writer Dinorath do Valle, created the São José do Rio Preto Amateur Theater Festival in the late 1960s, which, from the 2000s onwards, took on an international format, consolidating itself as one of the most important events of its kind in Brazil. In his testimony, collected on the premises of the Humberto Sinibaldi Neto Municipal Theater in the city of São José do Rio Preto, the interviewee spoke in a calm and relaxed manner, following only the traces of memory, not only about the origins of the Festival, but also about the specifics of the formation of a theater director/ author in the interior of São Paulo, in the middle of the military regime.
Downloads
References
Festival Internacional de Teatro de Rio Preto retorna com 31 obras. G1 Rio Preto e Araçatuba, 2 jul. 2022, fotografia sem autoria (detalhe). Disponível em <https://g1.globo.com/sp/sao-jose-do-rio-preto-aracatuba/noticia/2022/07/02/festival-internacional-de-teatro-de-rio-preto-retorna-com-31-obras-confira-a-programacao-completa.ghtml>. Acesso em 18 nov. 2024.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos da licença Creative Commons, adotada a partir da ArtCultura, v. 21, n. 39 (jul.-dez. 2019).
CC BY-NC-ND 4.0: o artigo pode ser copiado e redistribuído em qualquer suporte ou formato. Os créditos devem ser dados ao autor original e mudanças no texto devem ser indicadas. O artigo não pode ser usado para fins comerciais. Caso o artigo seja remixado, transformado ou algo novo for criado a partir dele, ele não pode ser distribuído.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.










