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Mediação cultural e possibilidades para o ensino de História

ações educativas desenvolvidas no Centro de Documentação e Pesquisa em História-CDHIS

Autores

  • Jean Luiz Neves Abreu Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.14393/REE-v21n12022-64633

Palavras-chave:

Arquivos, Mediação Cultural, História

Resumo

The objective of this work is to present an experience report on the educational actions developed at the Center for Documentation and Research in History (CDHIS) and to expose its relevance in the extension processes of the Federal University of Uberlândia and also in the training of History licentiate degree students. The text was divided in two parts: on the first part we seek to contemplate some aspects of the concept of cultural mediation. The second part deals with the educational actions developed at CDHIS.

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Biografia do Autor

Jean Luiz Neves Abreu, Universidade Federal de Uberlândia

Doutor em História pela Universidade Federal de Minas Gerais, Brasil; professor associado do Instituto de História da Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil.

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Publicado

27-06-2022

Versões

Como Citar

ABREU, J. L. N. Mediação cultural e possibilidades para o ensino de História: ações educativas desenvolvidas no Centro de Documentação e Pesquisa em História-CDHIS. Revista Em Extensão, Uberlândia, v. 21, n. 1, p. 157–164, 2022. DOI: 10.14393/REE-v21n12022-64633. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revextensao/article/view/64633. Acesso em: 5 nov. 2024.

Edição

Seção

Relatos de Experiência