Blogs and the democratization of the fashion field

Authors

  • Olga Bon Pontífice Universidade Católica do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.14393/par-v2n1-2017-45198

Keywords:

Fachion blogs, Fashion, Digital environments, Democratization

Abstract

This paper has as main thematic the fashion blogs well-succeed in concerning media, financial issues and ratings, from a look that reflects about the democratization of access to the field of fashion, since the expansion of these platforms is often related to the advancement of a possible interest of part of the society for world fashion related topics. This is due, in part, by the strong growth media of the blogs of this segment had in recent years.  Through this work, we intend to present a current overview about these digital environments, wondering how far blogs with this profile examined actually provided the democratization of fashion field. Therefore, we,ll be presenting a more general picture of the current status that successful fashion blogs have been able to promote, specifically going into four case studies, Garotas Estúpidas, Blog da Thássia, Super Vaidosa e Julia Petit. Later, we,ll raise the state of the art of studies related to fashion blogs, to finally present reflections on the proposed inquiry.

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Author Biography

Olga Bon, Pontífice Universidade Católica do Rio de Janeiro

Graduada em Produção Cultural pela Universidade Federal Fluminense e formada no Curso de Design de Moda e Coordenação de Estilo pelo SENAC/RJ. Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Pontífice Universidade Católica do Rio de Janeiro. Bolsista CAPES.

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Published

2018-09-30

How to Cite

Bon, O. (2018). Blogs and the democratization of the fashion field. Paradoxos, 2(1), 45–56. https://doi.org/10.14393/par-v2n1-2017-45198