Música folk nos Estados Unidos: demarcações e definições de um gênero

Authors

  • Mariana Oliveira Arantes

DOI:

https://doi.org/10.14393/ArtC-V19n34-2017-1-02

Abstract

This article aims to analyze the way people associated with collecting, consuming and diffusing the U.S. folk music developed their own conceptions of what folk would become in the country, based on their world views and their experiences in specific contexts and periods of the national history. Therefore, the article focuses on the variety of selection and diffusion methods of certain musical repertoires chosen as the “legitimate” American music throughout the twentieth century.

keywords: United States; music; folklore.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mariana Oliveira Arantes

Doutora em História pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Unesp-
Franca), onde realiza seu pós-doutoramento em História com bolsa da Fapesp. Autora
de Canto em marcha: música folk e direitos civis nos Estados Unidos (1945-1960). São
Paulo: Alameda, 2016.

Published

2017-10-03

How to Cite

Arantes, M. O. (2017). Música folk nos Estados Unidos: demarcações e definições de um gênero. ArtCultura, 19(34). https://doi.org/10.14393/ArtC-V19n34-2017-1-02

Issue

Section

Dossiê: Música folclórica: entre o campo e a cidade