A Performance Study of The Online Sales Channels From a Phone Cases Wholesale Micro-Company.
pdf (Portuguese)

Keywords

E-commerce
Loja Virtual
Marketplace
Marketing digital
Custos de conversão

How to Cite

A Performance Study of The Online Sales Channels From a Phone Cases Wholesale Micro-Company. (2025). Management in Perspective, 6(2), 63-87. https://doi.org/10.14393/MIP-v6n2-2025-73483

Abstract

Humanity is currently living in the information age, which began in the 1980s with the emergence and popularization of personal computers and intensified with the advent of the internet in the following decade, enabling people and companies from all over the world to communicate and exchange information in a much more practical way than with other existing means, thus favoring the emergence of various solutions based on this technology. Electronic commerce is one of the results of this technological revolution, and is present in many people's lives and companies, from multinationals to small businesses worldwide. The online sales environment, besides being a novelty to a lot of people, is also quite complex, and may leave managers indecisive, especially when it comes to small businesses, as there are many resources and ways to sell through the internet. For this reason, this study provides information that helps to understand the structure of electronic commerce, how to analyze the performance of a micro company and what strategies can be adopted to maximize its profits. It is hoped that, with this information, small businesses can better understand how to operate in e-commerce, what are its possibilities and how to analyze the performance of online sales. That way, they will be able to review and plan better strategies for their business.

pdf (Portuguese)

References

Chein, F. (2019). Introdução aos modelos de regressão linear: Um passo inicial para compreensão da econometria como uma ferramenta de avaliação de políticas públicas. Enap.

NielsenIQ. (2018). Webshoppers. https://nielseniq.com/global/pt/landing-page/ebit/nielseniq-ebit-brasil/webshoppers/.

Gabriel, M., & Kiso, R. (2020). Marketing na era digital: Conceitos, plataformas e estratégias. Atlas.

Gomes, F. P., & Araújo, R. M. D. (2005). Pesquisa Quanti-Qualitativa em Administração: uma visão holística do objeto em estudo. Seminários em administração, 8, 1-11.

Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Marketing 4.0: Do tradicional ao digital. Sextante.

Notari, C. (2014). Porque o Brasil está pronto para o Inbound Marketing. Recuperado em 06 de Junho, 2021, de https://br.hubspot.com/blog/marketing/porque-o-brasil-esta-pronto-para-o-inbound-marketing.

Li, C., Rajan, U., Chawla, S., & Sycara, K. (2003). Mechanisms for coalition formation and cost sharing in an electronic marketplace. In Proceedings of the 5th International Conference on Electronic Commerce (ICEC '03) (pp. 68–77). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/948005.948015.

Macedo, T. M. (2014). Métricas de marketing digital e sua aplicação na gestão das ações de marketing das organizações: estudo de casos múltiplos. [Dissertação de mestrado, Universidade Federal do Rio Grande do Sul].

Mangold, B. (2018). Learning Google AdWords and Google Analytics. Loves Data Pty Limited.

Mazzali, L., & Padilha, R. (2006). O comércio eletrônico e a competência logística: Estudos de casos em pequenas empresas varejistas. Gestão & Regionalidade, 22(63). https://doi.org/10.13037/gr.vol22n63.52

Okada, S. I. (2011). Web analytics: modelos de métricas de engajamento em mídias emergentes. Revista Brasileira de Marketing, 10(3), 107-126.

Piovesan, A., & Temporini, E. R. (1995). Pesquisa exploratória: procedimento metodológico para o estudo de fatores humanos no campo da saúde pública. Revista de saúde pública, 29, 318-325.

Salvador, M. (2013). Como abrir uma loja virtual de sucesso (3ª ed.). Boccato Editora.

SEBRAE, Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas. (2018). Marketplace ou e-commerce: qual o melhor para o seu negócio?. Recuperado em 09 de junho, 2021, de https://atendimento.sebrae-sc.com.br/blog/marketplace-ou-e-commerce-qual-o-melhor/.

Telles, A. (2011). Apontamentos sobre métricas em comunicação e marketing digital. In M. Chamusca & M. Carvalhal (Orgs.), Comunicação e marketing digitais: Conceitos, práticas, métricas e inovações (pp. 84–93). Edições VNI.

Torres, C. (2018). A bíblia do marketing digital: tudo o que você queria saber sobre marketing e publicidade na internet e não tinha a quem perguntar. Novatec Editora.

Turban, E. et al (2017). Electronic Commerce 2018: A Managerial and Social Networks Perspective (9).: Springer.

Ventura, M. M. (2007). O estudo de caso como modalidade de pesquisa. Revista SoCERJ, 20(5), 383-386.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2025 Management in Perspective