The Use of Augmented and Mixed Virtual Reality in Brazilian Print Journalism

Authors

  • Alessandra de Falco Universidade Federal de São João del Rei - UFSJ
  • Silvia Cristina dos Reis Universidade Federal de São João del Rei - UFSJ

DOI:

https://doi.org/10.14393/par-v3n1-2018-49691

Keywords:

Immersive journalism, Virtual reality, Augmented reality, Mixed reality, Brasilian printed journalism

Abstract

The present research brings the results of the analysis carried out in the newspapers Estadão, O Globo and Veja magazine in the month of October of 2015 and May and June of 2016, on the use of Virtual Reality, Augmented and Mixed as techniques used to extend the content of the printed journalism. It was investigated how the cited vehicles used this feature in their printed versions. The analysis showed that, in the vehicles in question, the use of content using the Virtual Reality, Augmented and Mixed technique does not exploit its potentialities, such as updating the printed content with new data or is non-existent.

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Author Biographies

Alessandra de Falco, Universidade Federal de São João del Rei - UFSJ

Formada em Jornalismo na PUC-Campinas e na Unicamp fez Letras, especialização em Jornalismo Científico e doutorado em Educação. É mestre e terminou o estágio Pós-Doutoral na Metodista- SP. Tem experiência profi ssional e acadêmica na área de Jornalismo Científi co e Tecnológico. Na UFSJ é docente de Ciberjornalismo na Graduação e na Pós-Graduação no NEAD e no PIPAUS

Silvia Cristina dos Reis, Universidade Federal de São João del Rei - UFSJ

Possui graduação em Letras pela Universidade Federal de São João del-Rei (UFSJ). Concluiu o curso de Jornalismo também na UFSJ, onde foi bolsista do Programa VAN-Educomunição, trabalho premiado com Menção Honrosa pela universidade. Atou como bolsista de Iniciação Científica- PIBIC/CNPq. É membro do Grupo de Estudos do Campo; Pesquisas em Educomunicação, certificado pelo CNPq.

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Published

2019-07-22

How to Cite

Falco, A. de ., & Reis, S. C. dos . (2019). The Use of Augmented and Mixed Virtual Reality in Brazilian Print Journalism. Paradoxos, 3(1), 20–31. https://doi.org/10.14393/par-v3n1-2018-49691