Capacitação profissional através do lúdico. Experiência interdisciplinar do design e da comunicação

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14393/par-v1n1-2016-41624

Keywords:

Design games, Board games, Public Relations, Communication, Design

Abstract

This article explains about the experience of working together in the areas of Design and Communication. Highlights the role of design in product design focused on the formation and training of human resources in a business environment, as well as the practice of communicative processes that make up the dialogues with the internal public organizations. Establishing interdisciplinary relationships between the designer, the professional communication and public relations, corroborating with the current trends of the formation of multifaceted teams to solve problems projective. Experience in research and development of the final work provided an opportunity to experience teaching and learning differently experimentally realizing the construction of new knowledge. Much more than an interdisciplinary practice, the various steps undertaken allowed integration of knowledge in rexognizing the separate status of each discipline outlined and defined the object of study. Equally important was the recognition of the specific science that determined the boudaries of the areas involved. 

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Author Biographies

Maria Cristina Gobi, Universidade de São Paulo - Brasil

Pesquisadora. Livre-docente pela Unesp. Pós-Doutora pelo Prolam-USP (Universidade de São Paulo)

Cassia Leticia Carrara Domiciano, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Brasil

Doutora em Estudos da Criança - Comunicação Visual e Expressão Plástica - pela Universidade do Minho, Portugal. Possui mestrado pelo Projeto Arte e Sociedade, área de Desenho Industrial (1998) e graduação em Desenho Industrial, habilitação em Programação Visual (1993), ambos pela UNESP - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho.

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Published

2018-09-26

How to Cite

Gobi, M. C., & Domiciano, C. L. C. (2018). Capacitação profissional através do lúdico. Experiência interdisciplinar do design e da comunicação. Paradoxos, 1(1), 21–35. https://doi.org/10.14393/par-v1n1-2016-41624