Interview with Eliza Bartolozzi Ferreira

Authors

  • Maria Vieira Silva Universidade Federal Uberlândia (UFU)

DOI:

https://doi.org/10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n3a2017-03

Keywords:

High School Policies, Constitutional Amendment 95, Juvenile condition

Abstract

Historically, high school has presented significant rates of dropout and repetition. The aspects that trigger the occurrence of these phenomena are multifaceted and contain connections with multiple determinations derived from socio-cultural, pedagogical, and politico-economic processes. This interview focuses on aspects related to the dynamics of high school functioning in the Brazilian reality. Analytical balances of the contours and configurations regarding the successes, intermittences, and limitations of the educational policies focused on the offer of this educational stage are made, as well as analyzes of the necessary connections between the school universe and the youth universe, the impacts of the Constitutional Amendment 95 on the financing of Basic Education and the reform of secondary education.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Maria Vieira Silva, Universidade Federal Uberlândia (UFU)

Presidente da Comissão Editorial da Revista Educação e Políticas em Debate. Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas com estágio de pós-doutorado realizado no Centre de Recherches Sociologiques e Politiques de Paris – Université Paris VIII. Professora Titular de Políticas e Gestão da Faculdade de Educação da Educação da Universidade Federal de Uberlândia. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq. Coordenadora do Grupo de Pesquisa Polis, Políticas Educação e Cidadania – UFU. Diretora de Formação e Desenvolvimento da Associação Nacional de Política e Administração da Educação – ANPAE. Membro do Grupo de Trabalho Estado e Políticas Educacionais da ANPED e membro do Centro de Estudos Educação e Sociedade - CEDES.

References

FERREIRA, Eliza Bartolozzi. A contra reforma do ensino médio no contexto da nova ordem e progresso. Educação & Sociedade, Jun 2017, vol.38, no.139, p.293-308.

PERONI, V.; CAETANO, M. R. O público e o privado na educação Projetos em disputa? Revista Retratos da Escola, Brasília, v. 9, n. 17, p. 337-352, jul./dez

Published

2017-12-30

How to Cite

SILVA, M. V. Interview with Eliza Bartolozzi Ferreira. Revista Educação e Políticas em Debate, [S. l.], v. 6, n. 3, 2017. DOI: 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n3a2017-03. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/48110. Acesso em: 23 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê: Políticas educacionais, trabalho docente e desempenho discente