Interventions of the project “Professional Guidance at School” in the context of a pandemic

an experience report

Authors

  • Larissa da Silva Miranda Universidade Federal do Cariri
  • Richard Mateus de Oliveira Nonato Universidade Federal do Cariri
  • Milton Jarbas Rodrigues Chagas Universidade Federal do Cariri
  • Paulo Henrique Leal Universidade Federal do Cariri

DOI:

https://doi.org/10.14393/REE-v0n00-62983

Keywords:

Sutdents, Professional, Production, Universities, Teaching

Abstract

The “Professional Guidance at School” project that supports this reflection develops socio-educational activities, aiming to contribute to preventing the evasion of students from Public Education Institutions in the country. The actions are designed as strategies to encourage students to enter in these institutions, which result in an increase in the trained and qualified workforce in Brazil and in the Cariri region, State of Ceará, Brazil. In this sense, the interventions were carried out with public schools in the region with the participation of 35 students. The meetings took place synchronously, every 15 days, lasting up to 2 hours each. The objective was to encourage students to enter Higher Education Institutions, showing all the benefits offered and all the support that HEI offer on their campuses.

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Author Biographies

Larissa da Silva Miranda, Universidade Federal do Cariri

Graduanda em Ciências Contábeis pela Universidade Federal do Cariri, Ceará, Brasil; bolsista no projeto de extensão "Orientação Profissional na Escola".

Richard Mateus de Oliveira Nonato, Universidade Federal do Cariri

Graduando em Engenharia Civil na Universidade Federal do Cariri, Ceará, Brasil; bolsista no projeto de extensão "Orientação Profissional na Escola".

Milton Jarbas Rodrigues Chagas, Universidade Federal do Cariri

Doutor em Desenvolvimento Sustentável pela Universidade de Brasília, Brasil; professor adjunto III da Universidade Federal do Cariri, Ceará, Brasil; coordenador do projeto de extensão "Orientação Profissional na Escola".

Paulo Henrique Leal, Universidade Federal do Cariri

Doutorando em Ciências Contábeis na Universidade Federal de Pernambuco, Brasil; professor da Universidade Federal do Cariri, Ceará, Brasil; coordenador do projeto de extensão "Orientação Profissional na Escola".

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Published

2021-10-30

How to Cite

MIRANDA, L. da S. .; NONATO, R. M. de O. .; CHAGAS, M. J. R.; LEAL, P. H. Interventions of the project “Professional Guidance at School” in the context of a pandemic: an experience report . Revista Em Extensão, Uberlândia, p. 229–239, 2021. DOI: 10.14393/REE-v0n00-62983. Disponível em: https://seer.ufu.br/index.php/revextensao/article/view/62983. Acesso em: 11 dec. 2024.

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