Challenges for teaching psychology in the context of the pandemic

Authors

  • Larissa Ferreira Otoni de Paula UFMG
  • Lisandra Espíndula Moreira UFMG
  • Laura Cristina Eiras Coelho Soares UFMG
  • Elisa Eduarda de Sousa Melo UFMG

Keywords:

Psychology, Teaching work, Teaching

Abstract

This article aims to discuss emergency remote teaching in psychology in the context of the COVID-19 pandemic. To this end, the experience report of professors and students who are members of the Laboratory of Legal Social Psychology at the Federal University of Minas Gerais. The authors experience reveals affectations, questions, paradoxes, strategies and challenges, making it possible to discuss professional training and its different contours in the performance society. Psychology has insurmountable idiosyncrasies for the emergency remote teaching, requiring a participatory and democratic debate in the construction of the limits and possibilities of teaching in this context. Thus, it is envisaged to inspire creative, careful, ethical and responsible practices, without losing sight of the possible consequences of this doing.

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Author Biographies

Larissa Ferreira Otoni de Paula, UFMG

Psicóloga e Mestra pela Universidade Federal de Minas Gerais(financiamento FAPEMIG da bolsa de mestrado). Psicóloga na Defensoria Pública do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, RJ, Brasil.

Lisandra Espíndula Moreira, UFMG

Psicóloga e Mestra pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Doutora em psicologia pela Universidade Federal de Santa Catarina. Docente em psicologia na Universidade Federal de Minas Gerais, vinculada ao Departamento de Psicologia, Belo Horizonte, MG, Brasil.

Laura Cristina Eiras Coelho Soares, UFMG

Psicóloga, Mestra e Doutora pela Universidade Estadual do Rio de Janeiro. Docente em psicologia na Universidade Federal de Minas Gerais, vinculada ao Departamento de Psicologia, Belo Horizonte, MG, Brasil.

Elisa Eduarda de Sousa Melo, UFMG

Psicóloga e mestranda em Psicologia na Universidade Federal de Minas Gerais (financiamento CNPq da bolsa de mestrado), Belo Horizonte, MG, Brasil. UFMG.

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Published

2023-01-07

How to Cite

Ferreira Otoni de Paula, L., Espíndula Moreira, L., Cristina Eiras Coelho Soares, L., & Eduarda de Sousa Melo, E. (2023). Challenges for teaching psychology in the context of the pandemic. Perspectivas Em Psicologia, 26. Retrieved from https://seer.ufu.br/index.php/perspectivasempsicologia/article/view/65595