URBAN LANDSCAPE AND THE MEANING OF PHOTOGRAPHIC REPRESENTATION: THE SEARCH FOR MODERNITY IN THE 1950s AND 1960s URBERLÂNDIA
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG238960705Keywords:
Photography, Urban landscape, Uberlândia/MGAbstract
Photography is an auxiliary tool that helps and gives support to the obtention of results in research. Therefore, in most cases, it is a secondary element in the whole process of analysis. However, this article brings an inversion of values in the use of photography, bringing it as the main object in the analysis of the urban landscape of Uberlândia, Minas Gerais, during the 1950s and 1960s. The text, after presenting theoretical reflections about urban landscape and photography, reflects on the photographic material collected and the implications for the city representation in its search for modernity.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Guilherme Alves Viso, Adriano Tomitão Canas, Beatriz Ribeiro Soares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.