CONTRIBUTIONS AND CHALLENGES TO CURRENT TEACHING PRACTICE: A LOOK IN THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS PEDAGOGICAL RESOURCES IN GEOGRAPHY EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.14393/RCG206941155Keywords:
Formação docente, Ensino de Geografia, Inovação PedagógicaAbstract
This article is a summary of the results of the research entitled "Possibilities and challenges for teaching practice in the student learning process: the use of New Information and Communication Technologies (NICT) in the teaching of geography in the Pernambuco state public network", which seeks to understand better The change in the teaching work of teachers of Geography of basic education, confronted with ICTs. Our methodological inroads were driven by distinct approaches (quantitative and qualitative), but complementary. As results of the research, we find that the teachers of the schools investigated, have great affinities with the NICT, however, the limitations of an initial formation that brings in its curricular proposal elements to subsidize its practices are evident, which brings us to new investigations in the Within the curriculum of the training courses in the area of Geography.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Francisco Kennedy Silva dos Santos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos: a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional. b) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal), já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado. c) Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.